انواع دیجیتال مارتینگ

در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های دیجیتال مارکتینگ آشنا بشیم و به طور مخصتر با فضای آنها آشنا بشیم. باید بگم که این محتوا تنها بخشی از انواع دیجیتال مارکتینگ را دربردارد.

به طور خلاصه اگر برای مارکتنیگ خودمون از ابزار دیجیتال مثله شبکه های اجتماعی، رادیو تلویزیون یا سایت استفاده کنیم بهش میگه دیجیتال مارکتینک.که ابزار های دیجتال مارکتینگ معمولا هزینه های کمتری براشون خرج میکنیم تا تبلیغات محیطی. با توجه به توجه مردم به اینترنت و شبکه های مجازی اگر به طور صحیح انجام بشه تاثیر گذاری بیشتری هم داره. حتما بعد این محتوا، مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.

روش های دیجیتال مارکتینگ

  1. مارکتینگ شبکه های اجتماعی
  2. مارکتینگ Affiliate افلیت
  3. اینفلوئنسر مارکتینگ
  4. تبلیغات در سایت های پر بازدید
  5. ایمیل و اس ام اس مارکتینگ
  6. رپرتاژ اگهی
  7. وایرال مارکتینگ
  8. بازاریابی موتور های جستجو
  9. طراحی سایت

Social media marketing یا بازار یابی شبکه های اجتماعی:

با توجه به رشد روز افرون تکنولوژی و اپلیکشن های مخلتف و توجه خاص مردم به شبکه های اجتماعی، بستر خیلی خوبی را برای تبلغات فراهم کرده چرا که عموما تصویر و تجربه محور است و کافیست شما ترند شوید! همین بیزینس شما را در کمترن زمان ممکنه به پیک میرساند. اما از شبکه هایی که در ایران بیشتر ازشان استفاده میشود میتوان به اینستاگرام اشاره کرد و توییتر البته در توییتر نمیشود مانند اینستاگرام فعالیت کرد. ولی دو زیر مجموعه مارکتنیگ شبکه های اجتماعی عبارتند از:

  • Affiliate Marketing: در این نوع شما از یک بالاگر معروف درخواست میکنید که محصولات یا خدمات شما را معرفی کند برای مثال دیدیم پیج های فان توی استوری هایشان یک کسب و کار را معرفی میکنند. و خیلی هم ربطی ندارد که به کسب و کار شما ربط داشته باشد یا خیر.
  • Influencer Marketing: در این مدل شما از بلاگر مشهور و مرتبط کسب و کار خودتان درخواست تبلیغ دارید به طور مثال در کسب و کار های غذایی مثله رستوران ها، بستنی فروشی ها و کافه و … از تستر های مختلف درخواست میشود به اونجا برن یا برای مثال از صدف بیوتی برای معرفی محصولات آرایشی استفاده میکنند. و فرقش با مورد قبل این هست که بلاگری که در اینجا استفاده میکنیم مرتبط با کسب و کارمان هست.

بازار یابی شبکه های اجتماعی

تبلیغات در سایت های پربازدید:

این هم میتواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد به طور مثال فکر کنید که شما کسب و کاری دارید که مربوط به کودک است! بهترین سایت برای درج بنر تبلیغاتی سایت برای شما کجاست؟ نی نی سایت! این سایت جامع مراجعه کنندگان بسیاری دارد که در سوال راجع به بچه های کوچک دارند و قطعا اگر فرد تبلیغ شما رو ببینید به سایت شما هم سر خواهد زد! پس حواستان باشد که برای اینگونه تبلیغات حتما سایت درستی را انتخاب کنید. برای مثال تبلیغات صنعتی به درد نی نی سایت نمیخوره! دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتون را جدی بگیرید.

ایمیل و اس ام اس مارکتنیگ:

در این مدل برای افرادی که شناخت کمی با ما دارند یا تازه با ما اشنا شدند بسیار مناسب است.
توجه: برای افرادی که از کسب و کار شما هیج شناختی ندارند این روش نه تنها جواب گو نیست بگه مخرب هم هست.
با یه مثال این مطلب رو براتون جا میندازم! دقت کردین که وقتی به سایت دیجی کالا با حساب کاربری خودتون وارد میشد و یه چرخی توی سایت میزنید فردا همون روز ایمیلی مرتبط با سرچ دیروز شما برای شما ارسال میشود؟! اگر اینکار را نکردید امتحان کنید! و به احتمال بالای 60% شما دنبال تبلیغات اون ایمیل میرید! و روی لینکش کلیک میکنید و ممکنه حتی خرید هم انجام بدید!
اما فرض کنید از سایت باما برای خرید و فروش ماشین ایمیل یا اس ام اس بیاد! یا در پیامک برای رفع کچلی و موهای زائد زیاد دیدیم! چه حسی دارید؟ یک مزاحم! فردی که بهش هیچ اعتمادی نداریم! حتی اگر کچل باشیم!

پس این مدل رو روی مشتریان جدید یا کسانی که تازه با شما اشنا شدند امتحان کنید. دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتون را جدی بگیرید.

رپرتاژ آگهی:

در این روش سایت های خبری مهم راجع به سایت شما شروع به وبلاگ نویسی یا انتشار بنر شما میکنند که مثله همون افیلیت مارکتینگ هست. با این تفاوت که این یکی در وبیسایت ها انجام میشود.

وایرال مارکتینگ:

اگر در حوزه شبکه های مجازی فعالیت کرده باشید و از حال و هوای آنجا خبر داشته باشید میدانید که دغدغه ی افرادی که فعالیت حرفه ای و کاری دارند، وایرال شدن و ترند شدن هست. چرا که در این صورت شما به دید همه افرادی که در این شبکه های وجود دارند میرسید و این باعث رونق و شناخت بیشتری در کسب و کار شما میشه!

بازاریابی موتور جستجو یا سئو:

چرا برخی از سایت ها صفحه اول گوگل هستند و برخی دیگه صفحه ده؟ دلیل این قانونی در موتور های جستجو هست به نام سئو. اگر با سئو اشنایی داشته باشید میدانید که بازاریابی موتور جستجو به این معنا هست که چه کار کنیم که گوگل ما را به مراجعه کنندگانش نشون بده؟! برای این کار یکسری قانون خاص راجع به مشخصات فنی سایت از قبیل سرعت سایت، ارتباط لینک های سایت، کد نویسی سایت و …. هست و محتوای سایت! اینکه محتوی کپی نباشد، کلمه خاصی را اسپم نکرده باشد و قوانین مرتبط به سئو. سئو دو بخش دارد بخش قوانین و بخش مراجعه کنندگان! که البته بخش دوم هم ربط به قوانین موتور جستجو دارد. به اینگونه که سایتی که تعامل بیشتری با مخاطب ها دارد و مخاطب ها زمان بیشتری در آن میگذرانند سایتی مفید تر شناخته میشه. دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتون را جدی بگیرید. سئو سایتتون رو جدی بگیرید.

طراحی و توسعه وب سایت:

اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید حتما به شما پیشنهاد میکنم یک سایت به عنوان لندینگ پیج برای خودتون داشته باشید! چرا که امکاناتی که توی سایت هست بیشتره و بر اساس فیلترینگ و … به مشکل نمیخورید.
حتی اگر خیلی علاقه ای ندارید بهتر است برای کسب و کارتان یه صفحه معرفی که به اصطلاح لیندینگ پیج معروف است داشته باشید.
برای طراحی و توسعه باید به مبانی UI/UX هم مسلط باشید چرا که سایت هایی که رابط کاربری راحتت، زیباتر و قابل فهم تری دارند نزد افراد محبوب ترن و افراد تجربه خوبی رو از کار کردن با سایت شما خواهند داشت! قطعا سایت های برنامه های کرک شده اندروید را دیده اید که فایل اولی که دکمه دانلود همون اول صفحه هست، فایلی نیست که شما میخواید. برای همین ایا شما مایلید که دوباره برای دانلود به اون سایت مراجعه کنید؟!
پس داشتن یه لیندینگ پیج مناسب را به شما حتما توصیه میکنیم. دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتون را جدی بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ تخصصی مجموعه خود را به بوم کار بسپارید.

نویسنده

Erfan zohrabi

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *