بازار یابی کسب و کار

مدیریت پیج اینستاگرام _ هر آنچه یک ادمین باید بداند

همه چیز درباره مدیریت پیج اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام امروزه یکی از چالش‌های بزرگ برای پیج‌های نوپا و تازه‌ تاسیس محسوب می‌شود؛ چرا که تعداد پیج‌های فروشگاهی در اینستاگرام به طور چشمگیری در‌حال افزایش است. یکی از سوالات پرتکرار در این زمینه این است که چرا برخی از پیج‌های فعال، برخلاف زمان و انرژی زیادی که برای پیج خود صرف می‌کنند، هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و فروش چشمگیری از طریق پیج اینستاگرام خود ندارند؟ در جواب این سوال به طورقطع می‌توان گفت پیج‌های پرتلاش اما ناموفق، اصول مدیریت پیج اینستاگرام را ندانسته و دانش ناقصی در این زمینه دارند. راهکار‌های زیادی برای رشد و توسعه کسب‌و‌کار‌ها و پیج‌های فروشگاهی در اینستاگرام وجود داشته که قصد داریم در این مقاله به آنها بپردازیم و در نهایت، بهترین راهکار برای تحقق اهداف پیج‌های اینستاگرام را معرفی کنیم. برای راهنمایی کامل جهت رشد پیج‌های اینستاگرام، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مدیریت پیج اینستاگرام به چه معنا است؟

ممکن است با مطالعه موارد گفته شده، برای برخی از افراد این سوال ایجاد شود که مدیریت پیج اینستاگرام به چه معناست؟ در درواقع مدیریت پیج اینستاگرام به معنای انجام تمام اقدامات هوشمندانه‌ای است که سبب دیده شدن یک پیج توسط تعداد قابل توجهی از کاربران می‌شود. مدیریت پیج اینستاگرام با علم و دانش کافی، موجب تحقق اهداف آن شده، که از جمله این اهداف می‌توان به افزایش فروش و یا شناخته‌تر شدن یک مجموعه (برندینگ کسب‌و‌کارها) اشاره کرد.

اهمیت مدیریت پیج اینستاگرام

عدم مدیریت درست، اصولی و هوشمندانه در یک پیج، تمام وقت و انرژی شما را برای رشد پیج اینستاگرام به هدر داده و موجب پسرفت هرچه بیشتر شما در مقایسه با رقبا می‌شود. در نتیجه، مدیریت درست و اصولی پیج اینستاگرام، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و موجب افزایش بازدیدکنندگان و مخاطبان هدف شما خواهد شد.

به زبان ساده تر، اینستاگرام دارای الگوریتم‌ها و استاندارد‌هایی است که بر اساس علاقه کاربران، دائما در حال تغییر و دگرگونی هستند. به همین دلیل مدیریت پیج اینستاگرام به صورت غیر‌اصولی و بدون دانش کافی و به‌روز، موجب عدم دیده شدن آن توسط مخاطبان واقعی خواهد شد.

ادمین پیج اینستاگرام کیست؟

ادمین پیج اینستاگرام در واقع همان مدیری است که با استفاده از دانش و مهارت خود، موجب رشد و دیده شدن یک پیج در اینستاگرام شده و با انجام فرایند های لازم، به تحقق اهداف پیج کمک می‌کند. مدیریت پیج اینستاگرام توسط افراد مختلفی انجام شده که از جمله آنها می‌توان به افراد متخصص در زمینه اینستاگرام و شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ اشاره کرد.

وظایف مدیر (ادمین) پیج اینستاگرام

موارد زیر از جمله مهم‌ترین وظایف ادمین پیج اینستاگرام هستند:

  1. تعیین استراتژی درست برای پیج اینستاگرام به منظور استفاده از محتوا‌های موجود در زمینه‌های مرتبط و نشان دادن آنها در جذاب‌ترین حالت ممکن
  2. تنظیم عکس پروفایل و بایوگرافی مناسب و جذاب به منظور حرفه‌ای نشان دادن پیج و جلب اعتماد کاربران
  3. استفاده از رنگ‌های هماهنگ و مرتبط در طراحی کلی پیج که از نظر روانشناسی برای جذب مشتری و بالا رفتن احتمال خرید آن مناسب هستند.
  4. تهیه پست و استوری مناسب و مطابق با استاندارد‌های روز، با استفاده از اپلیکیشن‌های ادیت و ویرایش فیلم و عکس (مثل فتوشاپ، اینشات، پیکس آرت و کپ کات)
  5. پیدا کردن بازه زمانی مناسب بارگذاری و آپلود پست و استوری (با استفاده از دانش کافی) به منظور بازدید و دیده شدن آنها در بیشترین حالت ممکن
  6. بارگذاری و آپلود پست و استوری در بازه‌های زمانی تعیین شده.
  7. به کارگیری تکنیک های متنوع و جذاب برای برقراری ارتباط بیشتر با کاربران و تعامل با آنها
  8. الهام گرفتن از ویدئوهای ترند و تهیه ویدئو‌هایی مشابه با آنها
  9. شناسایی موزیک‌های مناسب برای استفاده در محتوا‌ها
  10. نوشتن کپشن به طور خلاصه (نه کوتاه و نه طولانی) و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در آنها
  11. هشتک گذاری اصولی به طوری که هشتک‌ها در کوتاه‌ترین و مرتبط‌ ترین حالت ممکن باشند
  12. انجام اقدامات لازم جهت بالا بردن امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن و یا از بین رفتن آن
  13. انجام اقدامات لازم جهت رفع ابهام برای اینستاگرام و ایجاد اطمینان از عدم ربات بودن شما

با توجه به موارد بالا، می‌توانید بر فعالیت ادمین پیج خود نظارت کامل داشته و عملکرد او را مورد بررسی قرار دهید.

مهارت‌های ضروری برای مدیر (ادمین) پیج اینستاگرام

مهارت‌های ضروری برای ادمین پیج اینستاگرام، ارتباط مستقیمی با وظایف او داشته و با توجه به آنها تعیین می‌شود. از جمله مهارت‌های ضروری برای ادمین پیج اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی کامل با فضای اینستاگرام و امکانات مختلف آن
  • تسلط در کار با اپلیکیشن‌های گرافیکی از جمله فتوشاپ و کپ کات
  • شناخت الگوریتم‌های اینستاگرام و کسب دانش به‌روز در این زمینه
  • روحیه تحلیلگرانه برای تحلیل اتفاقات مختلف و ایجاد ارتباط بین حوزه کاری پیج و ترند های روز
  • آنالیز مداوم رقبا و پیج های موفق و الهام گیری از آنها
  • توانایی نوشتن کپشن ها و توضیحات زیبا، ترقیب کننده، مختصر و مفید

با توجه به موارد ذکر شده، هنگام سپردن مدیریت پیج اینستاگرام خود به ادمین‌ها از توانایی و مهارت آنها در زمینه‌های ذکر شده اطمینان حاصل کنید.

راهکار‌ها و روش‌های موثر در رشد پیج اینستاگرام
راهکارهای موثر در توسعه پیج اینستاگرام

راهکار‌ها و روش‌های موثر در رشد پیج اینستاگرام

اگر شما نیز به دنبال راهکار‌های موثری برای رشد و بهتر شدن پیج اینستاگرام خود هستید، پیشنهاد ما به‌کار‌گیری روش‌های دیده شدن در اینستاگرام بوده که از جمله آنها می‌توان به تبلیغات در اینستاگرام و رسانه‌های مختلف و بهینه‌سازی پیج اینستاگرام بر اساس الگوریتم‌های مختلف اینستاگرام اشاره کرد. البته روش های دیگری نیز وجود دارند (مثل تبلیغات تلوزیونی یا بیلبوردها) که مربوط به برندهای بزرگ و دارای پشتیبانی مالی بالا بوده و به کسب و کارهای معمولی، کوچک و نوپا توصیه نمی‌شود.

دو راهکار رایج برای تحقق اهداف یک پیج در اینستاگرام و رشد و توسعه آن، تبلیغات در اینستاگرام و بهینه سازی پیج‌های اینستاگرامی بوده که هرکدام، مزایا و معایب مربوط به خود را دارا هستند. این دو روش را به گونه ای می‌توان مکمل یکدیگر اعلام کرده و هردو ضروری تلقی کرد؛ چرا که تبلیغات اصولی در اینستاگرام موجب شناسایی بیشتر توسط کاربران اینستاگرام شده و بهینه‌سازی موجب شناسایی پیج و توجه بیشتر به آن توسط اپلیکیشن اینستاگرام خواهد شد. زمانی که این دواتفاق رقم بخورند، شما در روند رشد پیج خود پیشرفت پایدار و ایمنی را تجربه خواهید کرد. در ادامه به جزئیات بیشتر درباره این دو روش و اصول آنها می‌پردازیم.

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام یکی از رایج ترین راه‌ها برای افزایش بازدید پیج اینستاگرام بوده و توسط اینفلوئنسرها، افراد مشهور و پیج‌های  پر‌مخاطب (که دارای چندین هزار دنبال‌کننده هستند) به روش های مختلفی انجام می‌شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پست‌های سناریویی (درقالب توییت‌های رشته‌ای)
  • پست‌های ویدئویی برای معرفی کاربرد محصولات یا خدمات شما
  • استوری‌های ویدئویی (آماده یا اختصاصی)
  • استوری‌ پوستر‌های اختصاصی یا آماده

همانطور که می‌دانید، تعرفه هریک از موارد بالا با سایر متفاوت است؛ به طوری که هرچقدر تبلیغ‌کننده زمان بیشتری را برای آماده کردن و یا بارگذاری تبلیغات شما صرف کند، به طبع هزینه بالاتری را از شما دریافت خواهد کرد.

اصول تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام هزینه نسبتا زیادی داشته و به علاوه هرچقدر مخاطبان (فالورها) یک پیج بیشتر باشند، تعرفه تبلیغات آنها نیز بالاتر می‌رود. به همین دلیل بهتر است برای تبلیغات از پیج‌هایی کمک بگیرید که بیشتر دنبال کنندگان آنها، مخاطبان هدف شما باشند. به عنوان مثال اگر شما قصد تبلیغات برای یک پیج فروش ظروف و لوازم آشپزخانه دارید، بهتر است با پیج‌های آشپزی و موارد مرتبط برای تبلیغ خود همکاری کنید. به این ترتیب احتمال دیده شدن توسط افرادی که پیج شما را می‌پسندند بسیار بیشتر شده و تبلیغات شما تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. موارد زیر برخی دیگر از اصول تبلیغات در اینستاگرام هستند:

  • استفاده از مطالب جذاب، مفید و مختصر در تبلیغات اینستاگرام
  • معرفی خدمات یا محصولات اصلی در تبلیغات اینستاگرام
  • استفاده از تکنیک‌های call to action برای ترقیب کاربران به تعامل
  • ایجاد هیجان و جوسازی‌هایی که موجب تعجب و شگفتی کاربران شده و نوعی تکنیک برای تشویق کاربران برای مشاهده ادامه محتوا محسوب می‌شود.
  • انتخاب اینفلوئنسرها یا پیج‌هایی که در حوزه مرتبط با حوزه شما فعالیت کرده و سابقه خوبی در تبلیغات دارد.

مزایا و معایب تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام مزایا و معایبی داشته که برای تصمیم نهایی بهتر است از آنها آگاه باشید. یافتن پیج توسط مخاطبان هدف، جذب تعداد بالایی از دنبال‌کنندگان واقعی و بازدید پیج توسط تعداد زیادی از کاربران از جمله مزایای تبلیغات در اینستاگرام بوده و صرف هزینه‌های بالا و احتمال آسیب به پیج توسط دنبال کنندگان غیر‌واقعی (فیک) و غیر‌فعال (اصطلاحا روح) از جمله معایب تبلیغات در اینستاگرام هستند. البته توجه داشته باشید که این مزایا و معایب در صورتی وجود دارند که شما از پیج‌های مرتبط و معتبر برای تبلیفات کمک گرفته و اصول تبلیغات در اینستاگرام را (که در قسمت قبل توضیح دادیم) رعایت کنید.

بهینه سازی پیج اینستاگرام

به طور کلی بهینه‌سازی بر اساس الگوریتم‌ها یکی از روش‌های موثر در رشد و توسعه یک پیج اینستاگرامی محسوب شده و می‌توان با به‌کارگیری این روش، یک پیج را به عنوان پیجی مفید و کاربردی به اینستاگرام معرفی کرد. زمانی که اینستاگرام، پیج شما و حوزه کاری‌تان را شناسایی کرده و آن را به عنوان پیجی دارای محتوای معتبر، مفید و کاربردی شناسایی کند، محتوای شما را به مخاطبان هدف (افرادی که محتواهایی شبیه به محتوای شما را پسندیده‌اند و با آنها تعامل داشته اند) نشان داده و موجب رشد و توسعه چشمگیر پیج شما خواهد شد.

بهینه‌سازی پیج برای رشد آن نیازمند به تخصص، اطلاعات به‌روز و مقدار زیادی تجربه است؛ و از طرفی کسب این مهارت‌ها انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند. در نتیجه بهترین راه برای بهینه‌سازی پیج‌های اینستاگرام، کمک گرفتن از افراد یا شرکت‌های متخصص و مجرب در این زمینه است؛ که در واقع همان مدیرهای پیج اینستاگرام هستند و با انجام اقداماتی که به آنها اشاره کردیم، موجب افزایش بازدید یک پیج و رشد و توسعه آن خواهند شد.

البته برخی از موارد گفته شده در به عنوان وظایف مدیر (ادمین) پیج اینستاگرام را افراد زیادی برای پیج خود انجا می‌دهند؛ اما یک مدیر متخصص در اداره امور پیج اینستاگرام، آوزش های زیادی در این زمینه دیده و از اطلاعات به‌روز و قابل توجهی در این زمینه برخوردار است.

مزایا و معایب بهینه سازی  پیج  اینستاگرام بر اساس الگوریتم ها

استفاده از دانش بهینه‌سازی، روشی موثر برای پیشرفت و توسعه یک پیج در اینستاگرام بوده و تنها نقص آن، زمان‌بر بودن فرایند اجرای آن است که تقریبا بین 6 الی 12 ماه به طول انجامیده و ممکن است بر اساس حوزه کاری شما، کمتر یا بیشتر باشد. ولی پس از طی کردن این مدت، شاهد رشد شگفت‌آور پیج خود خواهید بود.

بومکار، بهترین و سریع‌ترین راهکار رشد پیج اینستاگرام

با توجه به موارد گفته شده، متوجه اهمیت استفاده اصولی از روش‌های تبلیغات و بهینه‌سازی به طور همزمان شده‌اید. در نتیجه بهترین و سریعترین روش برای رشد و توسعه پیج های اینستاگرامی، کمک گرفتن از مجموعه‌ها، شرکت‌ها یا افراد متخصص در این زمینه بوده که بوم کار یکی از مجرب‌ترین مجموعه‌ها در بین آنها است، که به طور تخصصی و همزمان، روش‌های موثر در توسعه و پیشرفت یک پیج در اینستاگرام را اجرا می‌کند.

مجموعه بوم‌کار با به‌کارگیری جدید ترین تکنیک های تبلیغات و بهینه‌سازی با استفاده از کادر مجرب و متخصص خود، در کمترین زمان، بیشترین بازدید و پیشرفت را برای پیج کاری شما رقم زده و با اطلاع از آخرین تغییرات الگوریتم های اینستاگرام، محتواهایی (مثل ریلز) را با بازدید های‌میلیونی برای پیج شما ثبت خواهد کرد. موارد زیر برخی از خدمات بی نظیر بوم کار در زمینه رشد پیج‌های اینستاگرام هستند:

  • اداره و مدیریت پیج اینستاگرام با انجام اقدامات موثر
  • تامین امنیت پیج اینستاگرام و جلوگیری از ایجاد اختلال در روند رشد آن
  • طراحی حرفه‌ای کاورهای پست و استوری و همچنین ارائه خدمات گرافیکی متنوع
  • به کارگیری ترندهای روز اینستاگرام و طراحی سناریوهای خلاقانه جهت استفاده در ریلز (با بازدید‌های میلیونی)

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه‌کار‌ها و میزان موفقیت پروژهای بوم‌کار، به صفحه نمونه‌کار‌ها مراجعه کنید.

سخن پایانی درباره مدیریت پیج اینستاگرام

راه‌های خلاقانه و موثر زیادی هستند که می‌توانید از طریق آنها پیج خود را در اینستاگرام رشد دهید، اما توجه کنید در صورتی که محصول و خدمات شما با کیفیت نبوده و رضایتمندی از سوی مشتریان و کاربران نداشته باشید، هیچ ترفند و راهکاری شما را به مقصد اصلی نرسانده و موجب پیشرفت و توسعه کسب و کار شما نخواهد شد. چه بسا کسب‌و‌کار‌هایی که تنها از طریق رضایتمندی مشتریان و خدمات خوبی که به آنها ارائه می‌دادند، پیشرفت کرده و به برند‌های بزرگ تبدیل شدند. در نتیجه اولین و موثر ترین اقدام برای توسعه کسب‌و‌کار و افزایش بازدید توسط کاربران و مخاطبان هدف، تمرکز بر ارائه محصولات و خدمات باکیفیت است.

سوالات متداول درباره مدیریت پیج اینستاگرام

  1. وظایف مدیر (ادمین) پیج اینستاگرام چیست؟

    تعیین استراتژی درست، استفاده از عکس پروفایل و بایوگرافی مناسب و جذاب، تهیه پست و استوری مناسب و مطابق با استاندارد‌های روز، به کارگیری تکنیک‌های جذب مخاطب، هشتک‌ گذاری اصولی و بالا بردن امنیت پیج از جمله وظایف مدیر یا ادمین پیج اینستاگرام هستند.

  2. راهکار‌ها و روش‌های موثر در رشد پیج اینستاگرام چیست؟

    دو راهکار رایج برای تحقق اهداف یک پیج در اینستاگرام، رشد و توسعه آن، تبلیغات در اینستاگرام و بهینه سازی پیج های اینستاگرامی بوده که هرکدام، مزایا و معایب مربوط به خود را دارا هستند. در این مطلب به طور کامل با اصول استفاده از این روش‌ها آشنا می‌شویم.

  3. بهترین و سریع‌ترین راه رشد پیج اینستاگرام کسب‌و‌کار‌ها چیست؟

    بهترین و سریعترین روش برای رشد و توسعه پیج‌های اینستاگرامی، کمک گرفتن از مجموعه‌ها، شرکت‌ها یا افراد متخصص در این زمینه بوده که بوم‌کار یکی از مجرب ترین مجموعه‌ها در بین آنهاست.

نویسنده

فاطمه سادات خدابخشی

دیدگاه (2)

  1. YeNa
    پنجشنبه 26 بهمن 1402 پاسخ

    واقعا ادمین مدیریت یکی از پرزحمت ترین و در عین حال با کمترین دستمزد توی شاخه های ادمینی هست

    • سینا سلیمانی
      پنجشنبه 26 بهمن 1402 پاسخ

      ادمینی میتونه یک شغل پر درآمد باشه ولی ادمینی تخصصی میتونه درآمد چند برابر با زحمت کمتری داشته باشه به نظرم منظور شما هم همین بود

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *