دسته بندی نشده

برنامه نویسی شغلی مهیج اما پر درآمد

سایت

احتمالاً در رسانه‌های مختلف یا مجامعی که حضور داشته‌اید نام برنامه‌ نویسی به گوش شما خورده است. معمولاً زمانی که اسم برنامه نویسی به زبان می‌آید تصورات جالبی در ذهن مخاطبین شکل می‌گیرد!! ممکن است عده‌ای به یاد فیلم‌های سینمایی بیفتند و هک سیستم‌های بانکی و موشکی  را به خاطر بیاورند!

بعضی هم یک اتاق تاریک و یک شخصی که در صفحه‌ای مشکی‌ِ در یک کامپیوتر قدرتمند در حال نوشتن کدهای سبز و آبی است را به ذهن بیاورند!

اما در دنیای واقعی برنامه‌نویسان الزاماً اینگونه نیستند! اگر می خواهید بدانید معنای واقعی برنامه نویسی چیست؟ و به چه کسی برنامه نویس می‌گویند در این مقاله همراه ما باشید تا این مفهوم را بررسی کنیم.

345467

برنامه نویسی چیست ؟

به زبان خیلی ساده،‌ برنامه نویسی عبارت است از نوشتن دستوراتی که یک سیستم -مثل کامپیوتر- آن‌ها را متوجه شده و دستورات ما را یکی پس از دیگری اجرا می کند.

حال، یک زبان برنامه نویسی لغات، دستورات و قوانینی را در اختیار ما به عنوان یک برنامه نویس قرار می‌دهد که از آن طریق می‌توانیم با کامپیوترها و سیستم‌های کامپیوتری صحبت کنیم (دقیقاً به همان صورت که ما از واژگان زبان شیرین فارسی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنیم و حرف همدیگر را می فهمیم!)

به خاطر داشته باشید به مجموعه دستوراتی که در قالب یک پکیج قرار می‌گیرند و در اختیار سیستم گذاشته شده و سیستم هم آن را متوجه می شود، نرم‌افزار یا اپلیکیشن گفته می شود.

35678

کاربرد برنامه نویسی چیست ؟

برنامه نویسی یا همان کدنویسی تقریباً در تمام جنبه‌های زندگی مُدرن کاربرد دارد.

تمام اپلیکیشن‌ها یا همان برنامه‌های نصب شده روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا کامپیوترها به وسیله کدها اجرا می‌شوند. در سایر سیستم‌های دیجیتال مثل تلویزیون، ماشین حساب و حتی یخچال هم از برنامه نویسی استفاده شده است.

امروزه تقریباً همه اتومبیل‌ها هم دارای کامپیوترهای تعبیه شده هستند که در آن‌ها هم برای کنترل همه چیز از سیستم تهویه گرفته تا تزریق کننده‌های سوخت از برنامه نویسی استفاده می‌شود.

در شهرها از برنامه‌های کامپیوتری و کدنویسی برای راهبری و کنترل چراغ‌های راهنمایی استفاده می‌شود. سیستم‌های آنالوگ قدیمی امروزه با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری بهینه‌سازی شده‌اند. این قابلیت به مهندسان کامپیوتر امکان می‌دهد تا بتوانند سیستمی بهینه‌تر و در عین حال کم هزینه‌تر را بسازند.

برنامه نویسی ، زندگی روزمره را به میزان بسیار زیادی تحت تاثیر قرار داده است؛ به این دلیل که کدنویسی و کامپیوترها تقریباً در همه صنایع و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و این رشد و نفوذ در تمام بخش‌های کلیدی صنایع مختلف در آینده نیز ادامه خوهد داشت. کامپیوترها جایگزین فناوری‌های منسوخ شده خواهند شد و کدنویسی در زندگی روزمره انسان‌ها بیش‌تر و بیش‌تر حضور خواهد داشت.

65456890-9

زبان های برنامه نویسی

۱- سی                                                    ۷-فاکس پرو

۲- سی سی پلاس                                      ۸-ویژوال

۳- سی شارپ                                          ۹-بیسیک

۴- جاوا                                                  ۱۰-پرل

۵- پایتون                                               ۱۱-روبی

۶- دلفی                                                  ۱۲-گو یا گولنگچ

456123

مهارت های لازم برای برنامه نویسی

۱- مسلط بودن به چند زبان برنامه نویسی

۲- تسلط به زبان انگلیسی

۳- تجزیه و تحلیل

۴- طراحی

۵- برنامه نویسی

۶- الگوریتم نویسی

45545

فواید یادگیری برنامه نویسی

۱- باهوش تر می شوید و متفاوت از دیگران فکر می کنید

این موضوع ثابت شده است که یادگیری برنامه نویسی می تواند به شما کمک کند در موضوعات دیگری که در حال مطالعه یا یادگیری آنها هستید بهتر عمل کنید.

در حین برنامه نویسی، شما می آموزید که چگونه یک مشکل را به مراحل کوچکتری تقسیم کنید و از زبانی استفاده کنید که کامپیوتر میتواند آن را درک کند.

453234

۲- تاثیر مثبتی برای حرفه و شغل آینده شما دارد

نکته مهم در داشتن یک زندگی موفق داشتن مهارت های لازم برای هر شغلی است. یادگیری برنامه نویسی از طریق بسیاری از راه ها و فرصت ها به دستیابی به این امر کمک می کند.

گذراندن دوره های مناسب در این راه می تواند مهارت لازم برای دنبال کردن یک حرفه تمام وقت در توسعه وب را برای شما فراهم آورد.

6532568

۳- درآمد بیشتری کسب می کنید

موفقیت مالی یک هدف مهم برای بسیاری از افراد است و یادگیری برنامه نویسی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در آن داشته باشد.

مهم نیست که شغل و حرفه قبلی شما چه بوده است؛ در هر حال مهارت‌های برنامه نویسی مفید هستند.

54322

۴-زندگی اجتماعی خود را بهبود می بخشید

یادگیری برنامه نویسی، زندگی اجتماعی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا می تواند زمینه ارتباط برقرار کردن با سایر نقاط جهان و همچنین افراد نزدیک شما را فراهم بیاورد.

شما توانایی ایجاد برنامه‌ها و وب سایت‌هایی را دارید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید و می‌خواهید به اشتراک بگذارید.

567883

۵-ایده های مورد نظر خود را در زندگی خود اعمال می کنید

همه ما ایده‌هایی برای بهبود زندگی داریم، چه در زندگی شخصی و یا در محیط کار. در اغلب موارد، ما فاقد ابزارهای تکنولوژیکی برای تبدیل دقیق این ایده‌ها به یک پروژه ملموس هستیم که بتوان آن را اجرا کرد.

یادگیری برنامه نویسی به ما توانایی توسعه شخصی پروژه‌هایی که با دیدگاه ما تطبیق خواهند کرد را فراهم می‌کند، بدون اینکه نیاز داشته باشیم برای این کار از توسعه دهندگان دیگری کمک بگیریم.

2345

۶-اعتماد به نفس خود را تقویت می کنید

 یکی از بهترین احساسات در دنیا این است که شما کاری عالی انجام دادید و یا توانایی اجرای یک چیز واقعا پیچیده را دارید.

یادگیری برنامه نویسی به شما این هیجان و قدرت را می‌دهد! اگر برنامه نویسی را یاد بگیرید ،زمانی که می‌خواهید یک وب سایت برای فروش، یک محصول یا سرویس را ایجاد کنید، اعتماد به نفس دارید.

دیگر لازم نیست منتظر کس دیگر باشید تا برنامه‌ای برای کمک به بهبود جریان کاری تان ارائه دهد.

46565

کلام اخر

ما در این مقاله شما را با شغل برنامه نویسی آشنا کردیم . امیدوارم از مطالب این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

 

نویسنده

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *