بازاریابی موتور های جستجو ( ...,Google) بوم کار

چرا بازاریابی موتور های جستجو؟

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اینترنت دیگه همه افراد امروزه برای پیدا کردن جواب سوالت مختلف خودشون به سمت اینترنت میرن و از اون استفاده میکنند. به طوری که شما دیگر برای هر چیزی اول به گوگل مراجعه میکنید. پس اگر شما و کسب و کارتان داخل گوگل نباشید قطعا شکست خواهید خورد. چرا؟ به عکس زیر توجه کنید.

بازاریابی موتور های جستجو بوم کار

در این عکس مسیر یک فرد از زمانی که یک غریبه هست تا زمانی که تبدیل فردی که شما رو تبلیغ میکنه (پروموتر) هست.

در این قسمت برای اینکه یک نفر فقط و فقط از وضعیت غریبه تبدیل به بازدید کننده بشه شما به سئو سایت خود احتیاج دارید و در اینجا به بازاریابی موتور های جستجو نیاز دارید. پس حواستون به بازاریابی موتور های جستجو باشه.

چرا سراغ موتور های جستجو میرویم؟

جواب کاملا معلوم است برای پیدا کردن پاسخ یک سوال، چالش یا برای انتخاب کردن.

اما باید این جواب سه ویژگی داشته باشد، 1.مرتبط 2.کاربردی3.مطمئن باشد قطعا میتواند دلیل این سه ویژگی رو حدس بزنید چرا که خوده شما هم سرچ کردید و مثلا وقتی سرچ میکنی کفش ادیداس دوست ندارید کفش پوما برای شما نشان داده شود.

81 درصد از افراد که دسترسی به اینترنت دارند برای پیدا کردن جواب های سوالات خوبه به گوگل مراجعه میکنند و این فقط برای افراد معمولی صادق نیست و حتی کسب و کار هایی که دنبال سرویس های B2B هستند نیز از گوگل استفاده میکنند و جالب است که این مقدار بیشتر است و نزدیک 89% درصد هست.
به طور حدودی طبق آمار سایت Hubspot، B2B ها قبل از درگیر شدن در با یک برند به طور متوسط 12 بار جستجو میکنند.

پس اگر یک کسب و کار B2B دارید فکر نکنید که سایت به درد شما نمیخورد و شما فقط با یک لندینگ پیج ساده و ارائه خدمات مناسب میتواند سهم بیشتری از بازار را بدست بیاورید. چرا که مشتری شما دارید در صفحه یک گوگل پرسه میزند و نهایت فقط به صفحه دوم یه سری بزند.

  • 60 درصد از کسب و کار ها ترجیح میدهند قبل از اینکه نماینده فروش سازمان دیگری را ببینند، جستجو کنند.
  • خریداران آنلاین گوگل را به آمازون ترجیح میدهند.(این بدین معناست که اگر فردی محصولی را بخواهد داخل گوگل سرچ میکند، شاید آمازون اولین لینک باشد ولی به جایی اینکه در آمازون این کار را بکند در گوگل سرچ میکند، شما چطور؟ در گوگل سرچ میکنید یا دیجی کالا؟)

سئو چیست؟

سئو فرایندیست که به شما اجازه میدهد تا موتور های جستجو محتوای شما را پیدا کنند، رتبه بندی کنند و به مخاطبی که نیاز دارد نشان دهد.

پس در اینجا دو نکته داریم رتبه بندی(Ranking) و دیده شدن(Visibility)

در اولی نرخ تبدیل بیشتری داریم و در دومی ترافیک بیشتر سایت. پس حواستون به بازاریابی موتور های جستجو باشه.

اجزای تشکیل دهنده سئو:

قسمت فنی، محتوا، لینک

در قسمت فنی سایت در بازاریابی موتور های جستجو باید به موارد زیر دقت شود:

  1. پیمایش لینک های داخلی: در واقع طبقه بندی کردن مقالات و محتوا های داخل سایت شما و ارتباط اونها به هم دیگه
  2. آدرس های کوتاه و بهینه شده: آدرس های سایت نه باید خیلی بلند باشه نه خیلی کوتاه قطعا ابزاری مثله yoast و امثالش میتونه کمکتون کنه!
  3. سرعت بارگزاری: قطعا همه ما وقتی سرعت لود یه سایت زیاد باشه میریم داخل یه سایت دیگه بهینه این زمان بین 3 تا 3.2 ثانیه برای هر صفحه هست
  4. نسخه موبایل: امروزه اکثر سرچ ها و جستجو های ما با موبایل هست پس اگر سایت ما نسخه موبایل خوب و بهینه شده ای نداشته باشد گوگل هم خیلی راغب نیست تا سایت شما رو به کاربر هاش نشون بده
  5. لینک های خراب یا بن بست:حتما به لینک هایی که در سایتتون مشکل دارد یا دیگر محصول مرتبط با اونا وجود نداره رو حذف کنید!
  6. سایت مپ: پیوستگی لینک ها و محتوا های سایت خودتون رو مشخص کنید و به گوگل نشان دهید.
  7. محتوای تکراری: از این بخش حتما خودداری کنید چرا که محتوای تکراری و کپی شده قاتل سایت شما هست.

در بخش محتوا شما باید یکسری کلمات کلیدی برای خودتون مشخص کنید که طبق اونها محتوا های خودتون رو تولید کنید.

این رو یادتون باشه که کلمه کلیدی فقط قرار نیست از یک کلمه تکرار شده باشد! و بیشتر کاربران کلمات کلیدی بلند یا Long Tail Keyword سرچ میکنند. برای مثال اگر شما میخواید کفش بخرید توی گوگل نمیزنید کفش. میزنید کفش آدیداس ایر مکس.

گوگل در رتبه بندی به چه چیز هایی دقت میکند.

در این باره که الگوریتم های گوگل دقیقا چیست با یه سرچ ساده میتواند راجع به الگوریتم های گوگل کلی اطلاعت کسب کنید ولی اینجا من قصد دارم راجع به اونایی حرف بزنم که بیشتر به رفتار کاربر برمیگرده تا مشخصات فنی و فاکتور رو بگم نه الگوریتم.

  • نرخ پرش یا Bounce Rate: این بدین معنیست که طول زمانی که فرد از صفحه ای به صفحه دیگر در سایت شما میرود چقدر است. اگر این میزان کم باشد یعنی برخی از صفحات شما از دید مخاطب محتوا خوبی ندارد.
  • میانگین زمان بازدید: اینکه هر فرد چقدر زمان در صفحه شما سپری میکند برای گوگل مهم است و حتی برای شما. چرا که شما مقاله ای نوشتید مثلا 10 دقیقه میانگین برای خواندش لازم است ولی در این صفحه کاربران میانگین 3 دقیقه سپری کرده اند این یعنی چه؟!
  • تعداد بازدید: قطعا معلوم است که چرا! هر چی بازدید بالاتر باشد هم از نظر گوگل هم کاربران اعتبار اون صحفه بیشتر است
  • سوشیال سیگنال: امروزه با رونق بسیار شدید فضای مجازی اینکه سایت شما چقدر از این فضا ها لینک بهش داده شده یک موضوع خیلی مهم هست، چرا که ما بیشتر وقتمون رو در این جا ها سپری میکنم و نه فقط این بلکه وقتی یک نفر در باره یه محصولی توی این فضا حرف میزنه ما بیشتر ترغیب میشم خرید کنیم یا حداقل اون مطلب رو ذخیره کنیم که بعدا بهش سر بزنیم.

و قطعا با سرچ الگوریتم های بیشتری بدستتان می آید ولی یادتان باشد که:

به الگوریتم گوگل دقت کنید اما تمرکزتان روی مشتری باشد. پس حواستون به موتور های جستجو باشه.

به طور مثال هر چه تعداد کلمات یک مقاله بالاتر باشد از نظر گوگل مطلوب تر است ولی ایا واقعا مخاطب شما کشش خوندن یه مطلب طولانی رو داره؟

و در آخر سئو کردن در بازاریابی موتور جستجو فقط یک دانش نیست بلکه یک هنر است. پس حواستون به بازاریابی موتور های جستجو باشه.
بوم کار امین کسب و کار شما در دیجیتال مارکتینگ. بازاریابی موتور های جستجو خود را به بوم کار بسپرید. پس حواستون به موتور های جستجو و سئو باشه.

نویسنده

Erfan zohrabi

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *