معرفی بهترین افزونه های امنیتی

در این مقاله، به بررسی و معرفی بهترین افزونه های امنیتی در سایت های وردپرسی و چگونگی انتخاب این افزونه ‌ها خواهیم پرداخت. زیرا که وردپرس به عنوان یکی از محبوب ‌ترین پلتفرم ‌های مدیریت محتوا در دنیا، مورد استفاده میلیون ‌ها کاربر قرار می‌گیرد. با این محبوبیت، متأسفانه وردپرس همواره مورد هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد. هکر ها به دنبال نفوذ به سایت ‌های وردپرسی هستند تا بتوانند دسترسی به اطلاعات و داده ‌های حساس کاربران را به دست آورند و از آن‌ ها برای اهداف خرابکارانه استفاده کنند.

برای مقابله با این تهدیدات امنیتی، نصب افزونه‌ های امنیتی در وردپرس بسیار ضروری است. این افزونه ‌ها می‌توانند از سایت در برابر انواع حملات مختلف نظیر نفوذ به پنل مدیریت، هک پسورد و بد افزار محافظت کنند. همچنین افزونه‌ های امنیتی می‌توانند امکان رصد فعالیت ‌های مشکوک در سایت و پیشگیری از حملات احتمالی آینده را فراهم کنند.

 

پلاگین Malcare

 

پلاگین Malcare

Malcare یکی از افزونه ‌های امنیتی محبوب و پرکاربرد در وردپرس است که می‌تواند به طور موثر از سایت‌ های وردپرسی در برابر انواع حملات امنیتی محافظت کند. این افزونه با اسکن مرتب سایت، قادر است هرگونه بدافزار، فایل یا فعالیت مشکوک را شناسایی و گزارش کند.

از مزیت های خوب اسکنر بدافزار وردپرس می توان به این اشاره کرد که سرعت سایت وردپرسی شما را کند نمی کند و همه نوع بد افزاری را شناسایی می کند. علاوه بر آن، قبل از اینکه دیر شود و تاثیر مخرب بر سایت بگذارد بد افزار را شناسایی می کند.

 

پلاگین  Wordfence

 

پلاگین  Wordfence

بعد از راه اندازی سایت بهتر است افزونه های امنیتی را برای آن نصب و فعال کنید تا همان ابتدا از هک شدن و بد افزار ها جلوگیری کنید. وردفنس یکی از محبوب ترین های افزونه  های امنیتی بین مردم شناخته شده است. از ویژگی های کلیدی این افزونه می توان به امکان استفاده از ورود دو مرحله ای جهت افزایش امنیت و تنظیمات پیشرفته برای بلاک کردن می باشد.

همچنین این افزونه بخش اسکن نیز دارد که فایل های آلوده را مشخص می کند و آن ها را حذف می کند. از مزیت دیگر این پلاگین می توان به این اشاره کرد که اگر از منابع خوب هاست خریداری کرده باشید کاهش سرعتی ندارید و تاثیر خاصی بر روی سایت ندارد. پس نگرانی بایت سرعت نخواهید داشت.

پلاگین وردفنس یک افزونه فایروال قدرتمند و یک اسکنر سایت هست که تهدیدات امنیتی را تشخیص داده و آنها را مسدود می‌کند. فایروال های Endpoint Firewall سبب می شود هیچ هکری از ان عبور نکند به این صورت عمل می کنند که مانند یک دیوار امنیتی بین سایت و کل یوزر ها قرار می گیرد و تمام یوزر ها را بررسی می کند و کاربران مشکوک را فیلتر و بلاک می کند.

در نهایت برای شما یک ایمیل اطلاع رسانی و هشدار ارسال می‌کند. در واقع این افزونه با تمرکز بر امنیت وردپرس (WordPress Security) ساخته شده و به طور مداوم سایت شما را چک می‌کند تا رفتار کاربران را بررسی، عوامل هک را شناسایی کرده و راه ورود آنها را مسدود کند.

پلاگین  Sucuri Security

این پلاگین توسط مجموعه  Sucuri Security Solution ساخته شده است که جز محبوب ترین پلاگین ها می باشد این افزونه بیش از 9 میلیون بار دانلود شده است. از ویژگی های خوب این افزونه می توان به ضد باج افزار بودن، محافظت از داده ها، کار هایی که بعد از نفوذ به سایت روی سایت فعال می کنند اشاره کرد.

یکی از مهمترین عواملی که شما می توانید جلوی حملات اینترنتی را بگیرید می توان به اینکه اگر حمله ای اتفاق افتاد سریع از آن مطلع شوید یا اینکه بتوانید از سایت بک آپ بگیرید و کاربران مشکوک را را بلاک کنید. Sucuri Security سریع به شما اعلان می کند و نوتیفیکیشن های امنیتی را ارسال می کند.

پلاگین All-In-One WP Security And Firewall

این افزونه از یک سیستم رتبه بندی امنیتی استفاده می کند. این سیستم میزان امنیت سایت شما اندازه گیری می کند. از ویژگی های کلیدی این افزونه می توان به مانیتورینگ و مشاهده ورود های نا موفق به همراه اطلاعات آی پی کاربر، قابلیت اضافه کردن گوگل reCaptcha به صفحه ورود، راهکار های پیشگیری از اسپم  و محافظت در برابر حملات Brute Force اشاره کرد. همچنین، قابلیت بک آپ گیری نیز دارد.

 

پلاگین BulletProof Security

پلاگین BulletProof Security

این افزونه از رابط کاربری ساده و کاربردی پشتیبانی می کند که افراد با چند کلیک ساده راحت می توانند در سایت خود راه اندازی و نصب کنند. این پلاگین سبب می شود تا برای همه چیز رمز های عبور قوی ایجاد کنید. این افزونه همچنین با پشتیبان گیری از پایگاه داده، یک فایل پشتیبان زیپ یا بایگانی برای پایگاه داده خود ایجاد می کند. این ابزار اسکن بدافزار از مقایسه هش فایل برای پرونده های وردپرس و تطبیق الگوی برای پرونده های غیر کلمه ای استفاده می کند.

از ویژگی های کلیدی این افزونه می توان به حفاظت امنیت سایت توسط فایل  htaccess، مانیتورینگ و امنیت ورود، راه اندازی اولیه آسان اشاره کرد.

 

پلاگین iThemes Security

 

پلاگین iThemes Security

افزونه آیتمز سبب می شود که آدرس لاگین سایت را از wp-admin ساده و قابل تشخیص، به هر آدرس دیگری تغییر دهید. این عمل باعث می شود که ربات های خودکار که رمز و نام کاربری های زیادی را برای لاگین تست می کنند، نتوانند مسیر لاگین را پیدا کنند که این کار را هم انجام دهند.

از ویژگی های خوب این افزونه می توان به مسدود سازی دسترسی به فایل های نا موجود (404) اشاره کرد این اقدام برای پیداکردن راه نفوذ تست می شود. همچنین، بک آپ گیری خودکار طبق برنامه زمانی مشخص از دیتابیس،  اتصال سایت شما به سایت HackRepair که Ip هکر ها در آن ثبت شده است، ایجاد ورود دو مرحله ای و همچنین ورود بدون رمز و بستن آی پی های متخلف از دیگر ویژگی های IThemes Security می باشد.

 

پلاگین Google Authenticator – Two-Factor Authentication

 

پلاگین Google Authenticator – Two-Factor Authentication

این افزونه رابط کاربری آسانی دارد که سبب می شود افراد در حین انجم کار با آن دچار مشکل و سردرگمی نشوند. همچنین علاوه بر امنیت بالایی که ایجاد می کند از تایید دو مرحله برای ورود استفاده می کند. از ویژگی های کلیدی این افزونه می توان به قابلیت صدور رمز یکبار مصرف در هنگام عدم دسترسی گوشی به اینترنت، قابلیت صدور رمز یکبار مصرف توسط ایمیل و سوالات امنیتی در صورت دزدیده یا گم شدن گوشی، پشتیبانی از تمامی گوشی ها و سیستم عامل ها، گوشی های ساده و خطوط تلفن ثابت، فعال سازی تایید دو مرحله ای برای نقش های مدنظر اشاره کرد.

پلاگین Vaultpress

VaultPress یک سرویس پشتیبان گیری و اسکن امنیتی در زمان واقعی است که توسط Automattic، همان شرکتی که بیش از 25 میلیون سایت را در WordPress.com اداره می کند، طراحی و ساخته شده است. اهمیت بک آپ گیری معمولا دست کم گرفته می شود. هر زمانی امکان این دارد که سایت شما مورد حمله قرار بگیرد بنابراین تهیه نسخه پشتیبان سبب میشود در صورت بروز حمله بتوانید سایت خود را به سرعت برگردانید.

 

پلاگین Block Bad Queries

پلاگین Block Bad Queries

در معرفی بهترین افزونه های امنیتی یکی از بهترین افزونه ها پلاگین Block Bad Queries می باشد. این افزونه یک راهکار عالی برای نیاز های امنیتی سایت هایی است که امکان استفاده از htaccess. را ندارند. از ویژگی های کلیدی این افزونه می توان به راه اندازی خودکار بدون نیاز به انجام تنظیمات اولیه، سرعت بالا و رابط کاربری آسان، بر پایه فایروال 5G/6G اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین افزونه های امنیتی پرداختیم. در مجموع، افزونه ‌های امنیتی وردپرس نقش بسیار مهمی در حفاظت از سایت ‌های وردپرسی ایفا می‌کنند. هر یک از این افزونه ‌ها دارای ویژگی‌های خاص و متمایزی هستند که می‌توانند سایت را در برابر طیف گسترده‌ای از تهدیدات امنیتی محافظت کنند.

با توجه به اهمیت امنیت سایت‌ های وردپرسی، استفاده از این افزونه ‌ها می‌تواند راهکار مؤثری برای افزایش امنیت سایت باشد. هر صاحب سایت وردپرسی باید با توجه به نیازها و الزامات امنیتی خود، یکی یا چند مورد از این افزونه‌ها را انتخاب و پیکربندی کند تا از امنیت سایت خود اطمینان حاصل کند.

در نهایت، با پیاده‌ سازی صحیح و مدیریت مناسب این افزونه‌ ها، می‌توان از آسیب‌پذیری‌ های احتمالی در سایت وردپرسی پیشگیری کرده و آن را در برابر طیف گسترده‌ای از تهدیدات امنیتی محافظت نمود. برای نصب و پیاده سازی پلاگین های امنیتی، متخصصان بوم کار در کنار شما هستند فقط کافی است فرم مشاوره رایگان را پر کنید تا در اسرع وقت کارشناسان با شما تماس بگیرند و شما را راهنمایی کنند.

نویسنده

پریا چابکی

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *